jen za 49 Kč/3 měsíce

Ve Slovinsku,tam je krásně !

Chcete si vyzkoušet kondičku,být v pěkném prostředí a nepotkávat co chvíli smečky turistů? Mám pro vás návrh - jeďte do Slovinska ! Krásná země,hory,pořádek,dobré jídlo,bezva lidé,nekrade se tam a není to ani tak moc daleko. Zkuste to. Když to odsejpá, jste tam autem přes Rakousko za 5-6 hodin. V oblasti zvané Jezersko.

Na výšlap do hor jsme si s kolegou,fenkou Britou a naším Slovinským přítelem Primorzem trochu přivstali a ještě za tmy jsme autem vyjeli co nejvýše to šlo.Vzali jsme ruksaky a hurá do hor! Lidé z "pšeničného " kraje odhodlaní pokořit horské velikány. Zprvu jsme šli,ještě za tmy, po lesní cestě,sice strmé,ale cestě.Ta pak skončila a dál byl k disposici jen turistický chodník.Čím dál užší a čím dál strmější. Záviděl jsem Britě její 4x4.Ale nevzdával jsem to.

Pomalu se rozednívalo,sluníčko olizovalo nejvyšší vrcholky již zasněžených hor.Po dvou hodinách chůze,propoceni a údýchaní jsme byli,ovšem jen zdánlivě,na nejvyšším bodu výletu. Všude kolem hory,nahoře zasněžené a na jejich úpatí lesy.Nádherné smíšené lesy!

Mně by to již docela stačilo,ale Rozman byl jiného názoru.Zavelel k odpočinku,něco jsme pojedli,zapili čajem se slivovicí a kochali se.

I Britě se to líbilo.Krásný rozhled a cestou všude pachy zvěře,i kamzíky viděla.

Za námi byly hory.A krásně zbarvené podzimní lesy.

Před námi ( lépe pod námi ) město Preddvor,které jsme jen tak tušili. Vše bylo zakryté šlehačkou z mlhy.

Pokračovali jsme dál po chodníku,Brita to zkoušela po travnatém svahu.Brzy však zjistila,že je tak strmý,že i její 4x4 s ním má problém.A tak raději zpět na vyšlapanou trasu. A těšit se,až budeme mít zase kolem sebe stromy.

Po asi hodině šlapání prokládaného odpočíváním a nabíráním dechu jsme na křižovatce turistických tras.Čteme a nerozumíme ničemu.Všude daleko.Snad zkusit tu 30 min. trasu. Tak jdeme.

A zase do kopce!Navíc Slovinci mají odhad vzdálenosti a času jako Rusové.To co oni myslí půl hodinou,bylo pro nás hodinovým utrpením.Ale alespoň víme, co je Hudičev boršt. A taky to,že už nás tam nikdy nikdo nedostane!

Tak tady ho máte - Hudičev Boršt! Čertův les. Legenda vypráví,že čert přenášel les a překvapilo ho svítání.Proto celý les upustil a ten spadl přímo do tohoto místa. Bizardní tvary buků jsou důsledkem nepříznivých klimatických podmínek. Rezervace -  ochranný les - který je zjara plný kytiček. Možná pěkný pohled,ale já tam už nepolezu.Nemusím také všechno vidět.

Když se ale člověk vydýchá,vychladne,napije se piva z plechovky a trochu se uklidní, má hned jiný pohled na svět.A je na co se dívat -  kolem samá nádhera.Pár fotek jsem pořídil při sestupu do údolí. Tak se dívejte- pokud máte zájem.

Dolů jdeme pomalu.  Ne proto,že bychom měli dost času, ale nohy bolí ! A to tak,že hodně.Zastavujeme,odpočíváme,diskutujeme a stále se kocháme. Dopíjíme poslední kapky z láhve slivovice a je nám dobře.

K autu přicházíme již za šera.Jsme rádi,že jsme prožili pěkný podzimní den v krásném prostředí Kamnických alp. Hezký zážitek.Za celý den jsme potkali jen jednoho člověka - dřevorubce. Snad tedy někdy příště,ale lépe vybaveni - minimálně musíme přibalit navíc jednu láhev francovky! A teď hurá do hospody,dopřát žaludku cosi z výborné slovinské kuchyně a doplnit tekutiny! Tak zase příště !

Jen ještě dodatek. Za celý den jsme nikde neviděli odhozený papír,igeliťák nebo plastvou flašku.Všude čisto a pořádek. Asi proto,že Sloviců je pětkrát míň než nás a tak nestačí udělat tolik bordelu . Nebo je tu jiný důvod ?

Autor: Petr Ziegrosser | úterý 26.10.2010 14:30 | karma článku: 22,82 | přečteno: 1185x

Petr Ziegrosser

Jak dva důchodci postavili v Kojákovicích kapličku

Malých sakrálních staveb není v naší zemi nikdy dost a ani jich nikdy dost nebylo. A také jsme se někdy v minulosti k nim nechovali dobře. V poslední době však zažívají renesanci.

30.9.2021 v 12:03 | Karma: 15,03 | Přečteno: 206x | Diskuse| Občanské aktivity

Kojákovické štíty

Kojákovice, malebná vesnice v Jižních Čechách nedaleko Třeboně.Místo, které mám rád. Pokusím se vám ho trochu přiblížit několika fotografiemi.

19.2.2021 v 3:04 | Karma: 20,79 | Přečteno: 398x | Diskuse| Cestování

Petr Ziegrosser

A je tu znovu Štědrý den.....

Zažil jsem jich více jak sedmdesát.Jeden hezčí než druhý.A na každý z nich jsem se těšil. Jo, Štědrý den je holt jen jednou v roce.

24.12.2020 v 2:46 | Karma: 16,15 | Přečteno: 250x | Diskuse| Osobní

Petr Ziegrosser

Pečení chleba postaru IV.

Pečení chleba postaru velice dobře popsal můj dlouholetý přítel František Libosvár. Třeba vás jeho povídání zaujme tak jako zaujalo mne.

5.12.2020 v 18:27 | Karma: 22,73 | Přečteno: 546x | Diskuse| Hobby

Petr Ziegrosser

Pečení chleba postaru III.

Pec je postavená, dostatečně vyschlá a je připravená na první zatopení a sázení chleba. Přichází čas ji vyzkoušet. Ale to se nejdřív musí řádně vytopit, musí se uhníst těsto a s Boží pomocí bochníky nasázet do pece.Jak se to dělá?

2.12.2020 v 19:01 | Karma: 21,66 | Přečteno: 732x | Diskuse| Hobby

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Fica operují. Robo, pojď sem, řekl mu útočník. Syn netuší, proč to otec udělal

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  19:44

Přímý přenos Útočník na slovenského premiéra Roberta Fica si k sobě politika nejdřív zavolal, než pětkrát...

Atentát z davu je noční můra ochranky, líčí experti. Bývalý šéf mluví o chybách

15. května 2024  18:45,  aktualizováno  19:34

Střelbě na slovenského premiéra Roberta Fica nešlo zabránit. Odehrála se podle stejného scénáře...

Útok na Fica odsoudili Pavel, Biden či von der Leyenová. Bůh mu žehnej, popřál Orbán

15. května 2024  15:33,  aktualizováno  19:31

Prezident Petr Pavel odsoudil útok na slovenského premiéra Roberta Fica. Předsedkyně Evropské...

Básník, sekuriťák, sympatizant opozice. Kdo je podezřelý z útoku na Fica

15. května 2024  17:45,  aktualizováno  19:05

Navrhl jsem smrti, abychom si potykali, a ona... se rozplakala. Tak začíná jedna z básní 71letého...

Lovec. Cestovatel. Na stará kolena dobrodruh.Majitel fenky Jack Russel Teriera :-)